София – Копривщица – яз Пясъчник – Пловдив (22 Септември 2011г.)

София – Копривщица – Пловдив

София – Копривщица (22 Септември 2011г.)

(tm) време: 06:02
(dst) дистанция: 103,60 км
(av) средна скорост: 17,1 км/ч
(mx) максимална скорост: 57,2 км/ч
(odo) годишна дистанция: 3441,7 км
от: 06:00  до: 18:00

бележки:

Първият етап  мина доста гладко. Тръгнахме още по тъмно в 6 сутринта. Беше хладно, леко облачно и духаше вятър, но въпреки това беше приятно за каране. От последното ни каране до Копривщица голяма част от пътят е ремонтиран и някои изключително трудни участъци, сега бяха далеч по-лесни за взимане. Всъщност 98% от пътят или е с нова настилка или е с добре запазена стара, като само преди Челопеч има участък, където шосето изглежда все едно някой е стрелял по него. Когато наближихме Челопеч се появи и доста силен вятър, като на моменти запръска леко дъжд, но ни се размина истински валеж. Пристигнахме в Копривщица по светло, вечеряхме в „Старата Круша“ и по-късно опънахме палатката малко извън града. Въпреки метеорологичните условия през деня, мисля че това е най-лесното каране до Копривщица, което ми се е случвало, като основната заслуга за това е гладкия път.

Снимки:

Копривщица – яз Пясъчник (23 Септември 2011г.)

(tm) време: 01:53
(dst) дистанция: 48:14 км
(av) средна скорост: 25,3 км/ч
(mx) максимална скорост: 60,4 км/ч
(odo) годишна дистанция: 3496,0 км
от: 15:30  до: 19:00

бележки:

Този ден въобще не беше предвиден като етап от пътуването. Първоначалният план беше да се размотаваме в Копривщица цял ден и в най-добрия случай привечер да изминем десетина километра в посока Пловдив, да нощуваме и не следващия ден да изминем всичките километри до Пловдив. Още на сутринта обаче планът се промени. Разходихме се малко из града, ядохме и към 15:30 потеглихме. Както и предполагахме, пътят беше основно спускане. Всъщност беше едно от най-хубавите спускания, защото пътят беше много живописен и почти нямаше движение до Стрелча, където беше първата и единствена сериозна почивка за деня. От там нататък карането беше равно. Не бяхме решили предварително до къде трябва да стигнем, но слънцето започна да залязва когато наближихме язовир Пясъчник, и за това се установихме в една ябълкова градина близо до язовира. Целият етап беше доста лесен, което си личи и от средната ни скорост.

Снимки:

яз Пясъчник – Пловдив (24 Септември 2011г.)

(tm) време: 01:45
(dst) дистанция: 193,04 км
(av) средна скорост: 23,5 км/ч
(mx) максимална скорост: 38,3 км/ч
(odo) годишна дистанция: 3537,8 км
от: 09:45  до: 13:00

бележки:

Оказа се, че по някаква абсолютна случайност предната вечер сме решили да спрем точно там от където пътят става ужасен. Може да се каже, че не ни тръгна още от самото начало. Когато спряхме за почивка в Любен, установих че задната ми гума е започнала да спада, но вече бяхме тръгнали, за това реших да карам така още 4 километра до следващото село и там да видя за какво става въпрос. Гумата разбира се продължи да спада и докато стигнем до Неделево вече почти карах по капла. Там смених гумата и продължихме към Пловдив, като пътят се оправи и нямахме повече проблеми. Може да се каже, че това беше най-каръшкият етап от цялото каране, но би било малко пресилено, защото всъщност нямахме почти никакви проблеми за тези три дни.

Снимки:

Общи данни за София – Пловдив (22-24 Септември 2011г.)

(tm) време: 09:40
(dst) дистанция: 190,04 км (реално над 200км, ако смятаме карането извън етапите)